Det enklaste spelet någonsin
Moores lag States, har processorer få snabbare. De är i sin tur ale att bearbeta mer, vilket innebär att TV-spel får mer och mer realistiska. Men som mikrokontroller och maker rörelsen har fördelning, så har antalet mikrokontroller-baserade spel som trotsar dessa realistiska kännetecken. Den gyllene standarden för detta har varit "Simon", som är vanligt på grund av sin enkelhet att bygga (fyra knappar, fyra lysdioder). Jag ville bygga detta på min skärbräda, men jag hade inte fyra taktil switchar till hands. Jag tillbringade mycket tid att tänka om hur enkelt ett spel kunde få förrän jag kom upp med det enklaste spelet någonsin. Det krävs bara en knapp och en Tända-utsändande av dioden, så det är super lätt att bygga. I huvudsak LED: n blinkar slumpmässigt intervall. Du måste trycka på knappen när lysdioden lyser för att avancera. Lysdioden fortsätter lysa för kortare och kortare tid så du framsteg, som kräver lightning snabba reaktioner tills... du kan inte trycka på knappen på tid så spelet återställs. Led blinkar poäng innan du fortsätter igen. Enkelt, nej? Varför inte ta fem minuter och några gemensamma delar och bygger det?