Digital målning lektion 1: Grunderna i att använda en ritplatta (5 / 11 steg)
Steg 5: Starta en ritning (konturer)
För slottet hade jag massor av lager. En var den ungefärliga dispositionen, en var faktiska slottet jag drog, och tredje var guider. När du ritar sfärer och cylindrar, är det ofta användbart att rita en ruta där du vill att de ska gå.
Huvuddelen av denna kompatibel kommer att gå genom teckning och skuggning några lådor och cylindrar, så låt oss börja genom att dra deras konturer.
Rutorna är det lätt. En regelbunden (ish) hexagon och några mellanliggande rader gör en enkel låda. Mer komplex/exakt sådana kan göras med hjälp av perspektiv linjer.
Cylindrarna är lite svårare, men om vi Rita en ruta, och ändra sedan upp och ner i ellipser, det är fortfarande ganska lätt.
Någon teknik som du känner för att rita saker på papper kommer att arbeta här. Om du vill använda ett verktyg i den programvara du använder för att rita oulines, gå vidare. GIMP ger oss ett enkelt sätt (såvida du räkna gfig plugin antar jag)
För resten av denna kompatibel, kommer jag att arbeta med den slutliga bilden visas här, som innehåller en ruta och en cylinder. Vi ska titta på hur vi kan skugga dem fint.