Displaycer (11 / 11 steg)
Steg 11: referenser
Bell, Genevieve & Paul Dourish (2005), gårdagens morgondagens: anteckningar om allestädes närvarande datorn dominerande VisionWeiser, Mark (1991), The dator för 2000-talet
Butler, J. 1993. Imitation och kön olydnad. PP 307-320 i H. Abelove, M. A. Barale, D. M. Helperin (Eds.) Lesbian och homosexuella studier läsare. New York: Routledge.
DiSalvo, C. (2008) papper på kanariefågel system från PDC 2008 förfaranden. Grannskapet nätverk projektet: En fallstudie av kritiskt engagemang och kreativa uttryck genom deltagande Design.
Fallman, Daniel. 2007. Varför är inte forskning-orienterad Design Design-orienterade forskning: på spänningarna mellan Design och forskning i en Implicit. Design disciplin. Kunskap, teknik och politik 20, nr 3 (1 oktober): 193-200. (suppleant tidskriftens namn: kunskap i samhället)
Goffman, Erving. 1959. presentationen av sig själv i vardagen. New York, NY: Doubleday.
Oulasvirta, Antti & Esko Kurvinen, Tomi Kankainen (2003), förstå sammanhang genom att vara det: fallstudier i Bodystorming
Philips, David (inget datum), Ubiquitous Computing, rumslighet och konstruktionen av identitet: anvisningar för politisk reaktion
Phillips, David (i tryck) "Ubiquitous Computing, rumslighet och konstruktionen av identitet: anvisningar för politik som svar" i Ian Kerr, Valerie Steeves och Carole Lucock (eds.), integritet, identitet och anonymiteten i en Network World: lärdomar från ID Trail. New York: Oxford University Press.
Viseu, A. (2003). Simulering och bröstförstoring: frågor om bärbara datorer. Etik och informationsteknik, 5 (1), 17-26
Weiser, M. 1991. Datorn för 2000-talet. Vetenskaplig Amerikan, 265(3), 94-104.