En enkel omgång "Ut att tänka" dina vänner (6 / 6 steg)
Steg 6: Ännu mer
Nu dess bara några hardcore eller helt enkelt uttråkad människor att nå detta steg, men dess väl värt det jag lovar er, det gör detta ännu mer komplicerat och roligt.
Okej, så låt säga att var tillbaka till runt en.
Jag har + 1
Du har -1
Joe har 0
Och Irving har + 2
Med varje efterföljande omgång, du bestämmer som har vunnit och flytta höger?
Eller... du kunde efter avprickning upp nuvarande poäng, lägga till i den tidigare. Så att de riktigt bra spelarna får vad de förtjänar; chansen att gnugga in det i alla andras ansikten.
Så säger Irving fick-1 nästa sväng, och så gjorde I. Fred fick 0 igen, och du fick + 2.
Det innebär att du skulle vara vinnaren normalt, men med detta att lägga till system, du har -1 och + 2, så egentligen har du + 1.
Nu har jag + 1 och -1, så jag har 0 totalt.
Fred har 0 + 0 så ingen stor hjärna utmaning där.
Och Irving har + 2 och -1. Så han har + 1.
Det innebär att du och Irving slips för vinnare.
Nu här där det blir kortfattat.
Ni vill kunna hävda seger för rundan, så både av er måste antingen spela en en på en runda att avgöra vem som är vinnare och en måste avgå och låta andra Välj (då igen, om du bara spelar en enkel rund, ingen väljer. du bara börja igen eftersom ingen omdisponering men där är roligt i att eh?).
OK så nu sådant måste avgöras innan spelet börjar, när detta slags slips kommer upp, blir en på en bara att besluta du väljer var de står? Eller kommer det vara en eliminering runda? Säga, när du och Irvine ansikte ut, du slog honom och nu är han ut helt.
Nu startar rundan med du väljer var du står (irrelevant eftersom det finns bara tre av er ändå).
Det finns naturligtvis mycket mer alternativ och vägar kan du resa här nere, men jag tror det räcker för mig för nu. Jag hoppas Ive visar dig allt som theres mer att detta enkla spel, ge lite tid och pyssla...
Anteckningar
Kom ihåg, det är bara idrottsutövare som om du låter varje spelare innehåll att de är redo att börja en runda, varje spelare har rätt att stirra ner sina två motståndare i hopp om att tolka deras nästa drag, eller bara "logicianing" ut i huvudet. Dock kan du ange en tidsgräns för hur länge denna käpp gå på.
Åh, och prata är högt. Det är väl känt att om man använder många ord med samma bokstav precis innan matchande deras motståndare, motståndaren är mer benägna att välja (undermedvetet) elementet som börjar med att ljudet. "R" för Rock, "P" för papper osv.