En ny typ av Wilderness Survival [Uppdaterad]! (6 / 11 steg)
Steg 6: Brand faktorer
Det finns olika delar till att göra en bra eld.
Du har förmodligen hört talas om "brand triangeln." Om inte, är det tre saker som en eld behöver för att "överleva". Detta är bränsle (trä, gräset klumpar, pinnar, torkade dynga, bensin, olja, etc.), en värmekälla (matcher, sparks, en kol, en tändare, etc.) och syre (inte kväva din eld). Har alla dessa saker och du har en brand.
Innan du börjar din eld, gräva en eldgrop för att innehålla din eld. Placera inte en ring runt den. Ta bort alla rötter från inuti den. Placera den ca 5-6 fot från ingången av ditt tält och avmarkera något ens tillnärmelsevis brandfarliga i en cirkel runt gropen med en radie av sex fot. Även en gnista kan starta en skogsbrand. Nästa, bygga någon sorts värme reflektor. Beroende på ditt material, kommer du vill göra det av trä, stenar, snö eller jorden. Det kommer att vara hästsko formade, lika lång som möjligt utan någon fara för det faller på din eld och placerad så kommer det att avspegla den maximala mängden värme mot dig och ditt tält.
Element för att starta en eld gå i följande ordning:
- Förbränning (match, kol, spark)
- Fnöske (fluffigt material som bark eller gräs med lika många exponerade fibrer som möjligt för att fånga gnistan)
- Tändved (kvistar från tjockleken på en penna bly till en penna)
- Squaw trä (tjockare och längre, från penna till handled)
- Ved (loggar och mycket tjock trä som kommer att hålla elden igång. Du kan dela dem genom fasthållning en logg mellan två träd och sedan vrida den så det kommer att fästa)
Dessa kan ordnas i olika brand fastställs, men det kommer alltid gå i denna ordning, med fnöske på botten och ved på toppen. Någon brand lägger inkluderar tipin, stockstugan och vindskydd. Forskning dessa.