En omfattande airsoft guide: nybörjare / intrade nivå. (5 / 7 steg)
Steg 5: Spela spelet.
Airsoft är tänkt att vara ett roligt spel. Reglerna är utformade för att begränsa men skydda säkerheten för dess deltagare och se till att varje spelare har en bra tid. Utveckla dessa regler, försökte vi täcka realism, spel och säkerhet.
Hastigheten gränserna
400 fps gräns med 2. gram Marui BB för alla full-auto airsofts.
500 fps gräns med 2. gram Marui BB för alla semi-auto sniper airsofts.
350 fps gräns med 2. gram Marui BB för alla inomhus CQB stil spel.
Personligt skydd
Skyddsglasögon krävs. Inverkan fått (uppfyller eller överträffar ANSI-standarder) helt sluten skyddsglasögon skall användas vid alla tider på fälten spel.
Full ansiktsskydd REQUIRED - antingen en balaclava eller full paintball mask som täcker både öron och mun - måste bäras på alla tider på fälten spel.
Skytte minimiavstånd
Ingen fotografering mindre än 5 fot.
Kapitulation
I utomhus, eller icke-CQB situationer, en order kapitulera kan endast ges inom 5 fot och bakifrån. Alla spelare beordrade för att kapitulera måste uppfylla. Det är tänkbart att spelare kan smyga upp till inom 5 fot för en grupp av spelare och beställa dem alla att kapitulera.
Elimineringar
Varje träff från en BB var som helst på kroppen är en eliminering.
Gun träffar räknas inte.
Rikoschetter räkna. Varje träff från en BB ricochetting av ett objekt nära dig (vägg, träd, din pistol, etc.) räknas.
Friendly fire (träffar från lagkamrater) räknas.
Vid en eliminering, måste elimineras spelaren skrika "HIT!". Inga falska samtal.
Om området är fritt, avslutar elimineras spelaren omedelbart spelområdet i mest direkta rutten som möjligt. Antingen håller båda händerna eller din airsoft ovanför ditt huvud. Om nödvändigt, ropa "HIT!" flera gånger för att hindra från att bli skjuten igen.
Om området är "heta", elimineras spelarna låg på marken och vänta. Det kan vara nödvändigt att hålla skrek "HIT!". När området Clear, avsluta som beskrivs ovan.
Samtidigt spännande, måste det enda ordet från en elimineras spelare vara "HIT" och inget annat. Döda män berättar inga historier.
Utslagna spelare kan lämna utrustning på plats för eliminering för användning av de "överlevande" medlemmarna. Detta är efter bedömning av den utslagna spelaren. Utrustning måste hämtas på den plats där spelaren eliminerades.
En anteckning om att identifiera träffar:
När du tror du kan ha blivit påkörd av en BB som du ska deklarera själv hit och gå utanför området. Ibland är det mycket svårt att säga om du har drabbats. Men om någon bränder en full-auto burst på dig och du har inget annat än mjuk pärm (dvs buskar, högt gräs, etc) du förmodligen blev påkörd och kunde inte berätta. Om det enda undantaget är om du är låg liggande på marken och inför din angripare. Sedan om enda du har utsatt är din chef känner mig en BB hit är mycket enklare och mycket mindre diskutabelt.
Variationer (regel variationer kommer att tillkännages före spelets början)
Nashville regler: Träffar endast till huvudet och bålen räkningen. Träffar till armar och ben inte räkna. Alla andra regler gäller.
Medic regler:
I stället för spännande spelfältet, "sårade" spelaren fastställs, stannar där han är, och kallar "MEDIC!" Lagets utsedda medic måste komma till spelaren att återaktivera spelaren.
Den skadade spelaren kan inte brand.
Den skadade spelaren kan prata med lagkamrater om fiendens positioner, etc.
Den skadade spelaren kan flytta till en ny plats bara om eskorteras av levande spelare.
Pyro/granater
Ingen färg granater tillåtet.
Rökgranater tillåtet. Röker måste antingen aktiveras i en metall hink. Alternativt kan det kopplas till 2 fot lång stakes (minst) att lyfta enheten ovan jord.
Alla andra pyroteknik förhandsgodkännande innan du använder. Användning av obehörig enheter omfattas omedelbar uppsägning och disbarrment från framtida händelser.
Tja, är de bara tråkigt nödvändiga regler som alla måste följa. Men följer du dem så airsoft fortsätter att vara en rolig och säker spel för alla att njuta.
Så, hur du spelar ett spel? Jo, finns det några populära speltyper, alla med sina egna regler.
Gratis för alla:
Det finns flera gemensamma spawnpunkter. I början av spelet väljer varje spelare sin egen spawn punkt från förinställda och kära. Helst, detta är ett par hundra fot bort från varandra och mellersta möte marken. Du kommer sedan föregå för att skjuta varandra och sedan återuppstå varje 5 minuter eller så efter avlivning. Du kan hålla koll på poäng (blir knepigt, eftersom en hel del människor skulle fuska) eller helt enkelt spela tills den har beslutat att avsluta spelet. Detta är mer en bakgård stil, som jag tenderar att dra bort från. På grund av snabbt tempo stilen i spelet, och den mycket stor chansen att träffa människor, tror jag detta spelas bäst med 5 träff dödar, men 1 och 3 kan vara bra, också. 1 kan vara roligt, eftersom du måste vara mycket noga med att inte bli skjuten med kulor flyger överallt.
Team Deathmatch:
Typ av likadana gratis för alla, förutom att det finns 2-4 lag (någon mer kan få ganska komplicerat) och en spawn för varje annat team. På grund av de dynamiskt snabbt tempo spel, men med fler människor att täcka din rygg, föreslår jag 3 hit kill. 5 fungerar fortfarande ganska bra, alltför.
Truppen på truppen MilSim:
MilSim står för militär simulering, och det är det mest populära spelet bland veteran airsoft spelare. I grund och botten är detta en mer realistisk inkarnation av Team Death Match. Den första stora skillnaden är att det finns ingen återuppstår. Detta gör spelet mycket mer taktiska eftersom ingen vill dö direkt och vara ute resten av spelet. Båda lagen startar på motsatta ändar. Helst, det blir inte en öppen rush, men detta kan bearbetas också. När signalen är given--blästrat en airhorn, en röd skylt höll upp, bara ordet "gå" sa genom en walkie-talkie--båda lagen kommer att ta sig till det andra laget när inte skulle upptäckas. Detta är svårare än det låter. Detta kan spelas med valfri team storlek. Även lag 2 är kul, det ger det mer av en taktisk luft och det är kul om du är med någon du kan lita på.
Manhunt:
Detta spel spelas med två lag: en är större än den andra (helst en 2-3 eller 3-5 ish ratio). I mindre laget kommer iväg in i skogen och får en 3-10 minuters försprång. Jag föredrar 5, mig själv. När den 5 minuten tid är upp, kommer den större gruppen sedan iväg in i skogen på jakt i mindre laget. Vid denna punkt, förutsätter det reglerna i truppen på truppen MilSim, förutom att det mindre teamet är tänkt för att använda guerilla taktik för att jaga större laget. Det är roligare för gerillan ha guerrilla vapen som Ak, hagelgevär, etc. Eller du kan prova att ge den svagare team semi automatiska pistoler i stället för automatiska gevär.
Fånga flaggan:
Med samma regler som antingen Team Death Match eller Sq v. Sq, det finns en flagga som placeras i mitten av fältet (eller i andra lagets bas, beroende på spelstil) och ditt team är att fånga det sjunka och föra den tillbaka. När detta är gjort, har runda/spelet vunnits. En annan kul spel typ är en gratis för alla fånga flaggan, dock förbereda för människor vaktar sjunka med ett prickskyttegevär, och massor av flagg-släppa.
Efter det är det till dig hur du spelar. Det finns gisslan spel, Assassin, VIP, etc. etc. Det är upp till dig och dina vänner att hitta en typ av spel du alla.
Om jag kan göra en ton här, kopieras dessa regler från Florida Airsoft. Dock är inte en helmask krävs på alla områden. Det är på FA som helst, men din statens / webbplatsens regler kan vara olika. Jag rekommenderar att få en helmask. Om inte, jag vill åtminstone investerar i ett munskydd för fotboll, fotboll, etc. eftersom jag har hört om människor som fick sina tänder utslagna av airsoft guns (när du spelar med AEG: s på 360 eller mer FPS, eller sniper gevär, det är en reell möjlighet)