En skattkarta (3 / 6 steg)
Steg 3: Att göra mark, floder, sjöar, etc.
Mark/vatten: Jag gillar att göra ingenting men öarna och sedan ansluta dem till jätte landmassor. Gör vad du vill. I vart jag lagt till sjöar och floden linjer som ringlar sig så småningom slå havet. Det finns runt några av öarna att ange vågor.
Bergen: en upp och ner V med en sicksack-över nära toppen för snow cap. Överallt har ett berg! Att följa varandra eller är helt separat från andra.
Båtar: en triangel segel och en partiell rektangel. Variera dina segel och former, det är allt de verkligen är - kopplade formerna. Vissa båtar är parkerade (jag är säker på att det finns ett bättre ord för det) och seglen är nere. Ingen triangel.
Beasties: jag gör ett havsmonster och en bläckfisk. Nessie är del och ur vattnet, bläckfisk i men ser liknande ut.
Slott och städer/hem/fyrar: Jag använde en fin lutad permanent markör för dessa, för de är ömtåliga. Slottet är en annan rektangel med ett torn på varje sida. Städerna är klumpar av hem, en triangel ovanpå en fyrkant. Kom ihåg! Vissa människor är eremiter, flytta dem långt från civilisationen. De behöver inte detta tryck.
Ankare och Treasure: Jag tror ankare är vrak men egentligen jag tyckte de såg bra över. Skatterna är kranium formade grottor, det måste finnas massor av både i fallet pirate försvinner och behöver en plan b.
Andra: Palm träd, människor, etc. Jag målade dem på och använda inte markörer om jag behövde mer definition. Det är bra att planera för det här och nu men jag gillar att se vad jag känner för som jag går med på detta. Eftersom detta är en karta jag ville ha extra sprickor i det överallt. Uppenbar risk där kanske det är kartan eller kanske själva vattnet.