ESP8266 del 3 - utlösande Arduino lysdioder distans (2 / 4 steg)
Steg 2: HTML-koden
Den huvudsakliga delen av HTML-koden nedan, används för generering av "knapparna": "På" och "OFF". Observera att för varje knapp (det finns sex i totalt, två för varje GPIO), en specifik "id" genereras. Till exempel registrera om trycker på knappen "ON", förknippas med GPIO 11, den genererade ID är "111", dvs de två första siffrorna är för identifiering av GPIO (i detta fall "11") och tredje siffran är för staten, i detta fall "1" eller "På". Om knappen är "OFF", skulle Id vara 110. I det här fallet digitalt produktionen stift 11, förbinds med blå LED.
När genereras "id" en funktion på sidan hand tar om skickas till IP-adressen för ESP8266. Observera att den adress som visas i ESP 8266 utformningen måste tas med i raden == > $ ta ("http://10.0.1.14:80 /"; {pin: p});
De första gångerna att jag testat programmet, jag hade många problem och det viktigaste var att jag märkte att det bara var möjligt att skicka 5 kommandon till lysdioderna. Det beror på att varje sändning av information, ESP8255 anses vara en öppen anslutning (Anslut 0, 1, 2, 3, 4) och gränsen är 5.
Jag noterade också som då läggs i en "refresh" på sidan "anslutning greven", återvände till noll. Lösningen blev att lägga till en ny HTML-kod, som tvingade den automatiska uppdateringen av sidan (kodtyp "META"). Jag valde att göra en uppdatering var 15 sekunder och så inte få för irriterande för användaren. Det fungerade utan problem: