Froggy världen en 3D utskrift projekt (1 / 7 steg)
Steg 1:
Här är koden:
#include < Servo.h >
Servo porten.
Servo fågel.
int start = 10;
int nästa = 7.
int dummy = 0;
int tåg = 5;
int ankomst = 1;
int val = 0;
int värde2 = 0;
int birdin = 9;
int birdout = 8;
int birdmagnet = 4;
int val3 = 5;
void setup()
{gate.attach (3).
Bird.attach (2).
pinMode (nästa, produktionen);
pinMode (start, indata);
pinMode (ankomst, ingång);
pinMode (träna, OUTPUT);
pinMode (birdin, indata);
pinMode (birdout, produktionen);
pinMode (birdmagnet, ingång);
digitalWrite (nästa, hög).
digitalWrite (tåg, låg).
digitalWrite (birdout, hög);
Gate.write(130);
Bird.write(170);
Delay(1000);
}
void loop()
{val=digitalRead(start);
om (val == låg eller dummy == 1)
{
Gate.write(45);
Bird.write(85);
fördröjning (500).
digitalWrite(train,HIGH);
IF(dummy=0)
Delay(5000);
dummy = 2;}
annat
{val2=digitalRead(birdmagnet);
IF(val2==low)
{fördröjning (1025), //delay från magnet fågel Gate
digitalWrite (tåg, låg).
Bird.write(165);
värde2 = 0;
dummy = 0;
Val = 0;
Delay(500);
digitalWrite (birdout, låg), //start fågel pickup
fördröjning (500).
digitalWrite (birdout, hög);}
annat
{val3=digitalRead(birdin);
om (val3 == låg eller dummy == 5) //signal den fågeln är klar
{
Gate.write(45);
Bird.write(85);
digitalWrite(train,HIGH);
dummy = 5;
val2=digitalRead(Arrival);
IF(val2==low)
{fördröjning (100), //delay från magnet till huvudporten
{digitalWrite (tåg, låg).
Gate.write(130);
värde2 = 0;
dummy = 0;
Val = 0;
digitalWrite (nästa, låg).
fördröjning (500).
digitalWrite (nästa, hög).
}}}}}