Genom att använda Arduino i industrin (på giljotinen pappersmaskin) (4 / 6 steg)
Steg 4: tangentbord
Efter 3 månader av arbetande matris blev tangentbord bruten. Jag lagt till stöd för usb keyboad till arduino.
Anslut USB-porten:
1. USB-positiva-till arduino + 5
2. USB negativ - arduino marken
3. USB data + - Arduino port 21 (eller valfri port med avbrott)
4. USB data-- Arduino port 20 (eller valfri port med avbrott)
Anslut tangentbordet till nya USB-port
Nu Hämta PS2Keyboard bibliotek från github eller min fasta bibliotek från inkluderade filer
Lägg till din skiss
#include PS2Keyboard.h (ladda ner detta bibliotek)
void setup()
{
...
Keyboard.BEGIN (DataPin, IRQpin, PS2Keymap_US);
...
}
kalla denna kod inuti kodare IRQ-funktion
void encoder_irq()
{
....
char USB_key()
{key_filterred = NO_KEY; om (keyboard.available()) {int c = keyboard.read(); växla (c) {fall 48: återvända '0', bryta, ärende 46: återvända '#'; break; / /. avbryta ärende 13: återvända "*"; break; //enter fall 49: återvända '1', bryta, fall 50: återvända '2'; bryta; i mål 51: återvända '3'; bryta; i mål 52: återvända '4'; bryta; 53 i mål: återvända "5", bryta, ärende 54: återvända '6', bryta, fall 55: återvända "7", bryta, i mål 56 : återvända '8'; bryta; i mål 57: återvända '9'; bryta; fall 43: returnera "+"; bryta; / / + fall 45: återvända '-'; bryta; / / fall 127: returnera "R"; paus, //back space case 42: returnera "e"; bryta; / / ** fall 47: avkastning skulle "; bryta; / / / //-case 118: returnera "B"; paus, //Button1 Avbryt fall 117: återvända 'A', bryta; fall 116: avkastning skulle "; bryta; fall 115: återvända 'C'; bryta; mål 119: returnera 'n'; Break; //num}