Gnista Core Pushup Counter (2 / 4 steg)
Steg 2: Ange källa koden
Skapa en ny app på Spar IDE och kopia och pasta den följande koden till det och blixt den till din Spark kärna.
#include "SparkButton/SparkButton.h"
#include "phant/phant.h"
#include "math.h"
Phant::Stream ström1 ("data.sparkfun.com", "o8Olg5njd9U1Znnq65wX", "yznqKow82pCAYGGyvBE6", 80, PHANT_POST_METHOD);
SparkButton b = SparkButton();
int counter = 0;
int värde = 0;
flyktiga bool SEND_DATA = false;
void setup()
{
b.BEGIN();
attachInterrupt (D1, prepareSendData, faller);
attachInterrupt (D2, prepareSendData, faller);
attachInterrupt (D3, prepareSendData, faller);
attachInterrupt (D4, prepareSendData, faller);
}
void loop() {
IF(SEND_DATA)
{
b.allLedsOn(200,200,200);
sendDataToSparkfun();
SEND_DATA = false;
b.allLedsOff();
b.ledOn(counter,200,0,0);
IF(Counter < 11)
{
räknaren ++;
}
}
}
void prepareSendData()
{
IF (!. SEND_DATA)
{
värde = digitalRead(D1) << 3 | digitalRead(D2) << 2 | digitalRead(D3) << 1 | digitalRead(D4);
SEND_DATA = sant;
}
}
void sendDataToSparkfun()
{
STREAM1.Add("sparkid",Spark.deviceID());
STREAM1.Add("value",Value);
STREAM1.sendData();
}