Gnista klockfrekvens ljus (3 / 3 steg)
Steg 3: Använda webbsida att ladda upp koden till enheten
Detta #include uttalande har automatiskt lagts till av Spark IDE.
#include "SparkButton/SparkButton.h"
#include "application.h"
/ ** * Deklarerar variablerna. * / unsigned int nextTime = 0; Nästa gång att slinga
SparkButton b = SparkButton();
int led2 = D7; Här är den inbyggda liten en till höger om USB-uttaget
void setup() {/ / initiera D7 pin som utgång
pinMode (led2, produktionen); Serial.BEGIN(9600); b.BEGIN(); }
void loop() {if(Time.now() % 2) {digitalWrite (led2, hög);
} annat {digitalWrite (led2, låg);} om (nextTime > millis()) {återvänder;}
int tidsstämpel = Time.now(); int timme = Time.hourFormat12(timestamp); int minuter = Time.minute (timestamp) / 5; int näst = Time.second (timestamp) / 5; b.allLedsOff(); b.ledOn (timme, 32,0,0); b.ledOn (minut, 0,32,0); b.ledOn(second,0,0,32); IF(Second == Minute) {b.ledOn(second,0,32,32);} if(second == hour) {b.ledOn (andra, 32,0,32);} if(hour == minute) {b.ledOn(hour,32,32,0);} om (timme == minut & & timme == andra) {b.ledOn (timme, 32,32,32);} nextTime = millis() + 200. }