Göra en iOS App med Swift
Tänk på det. Efter att ha avslutat denna handledning kan du berätta för dina vänner du byggt en app. Säger bara.
I denna tutorial tar jag dig genom processen med att bygga en iOS ansökan. Längs vägen, ska jag se till att lära dig om teori och metoder bakom några av begrepp som är inblandade i utveckling att vi utför, bara om att du ska göra något och hoppas att du kommer att förstå. Första låt oss börja med lite bakgrund:
Swift är Apples senaste och bästa programmeringsspråk. Tillbaka i 1985 när Steve Jobs grundade nästa dator efter att vara muskulösa ut från Apple (vissa säger), började han utveckla vissa ramar för sina datorer på ett språk som heter Objective-C. Objective-C var skapad i början av 1980 av Brad Cox och Tom Love, men senare licensierad till nästa. Dessa ramar så småningom förvandlats till en delmängd av Objective-C kallas kakao. Kakao var länge i utvecklingen av Macintosh-program, men när Apple öppnade iOS till 3: e parts icke webbaserade apps med iOS 2.0 hade de utvecklare använder Objective-C och Cocoa Touch, en touch-orienterad version av kakao att bygga native iOS apps.
Objective-C har varit i bruk ända upp till iOS 8. Med frige av iOS 8 släppte Apple också deras helt nya Swift som du säkert vet. Objective-C kan emellertid fortfarande användas för att utveckla iOS apps för närvarande. Jag använder faktiskt fortfarande främst Objective-C som många bibliotek är skrivna i det och Objective-C är kompatibel med äldre enheter. Swift introducerar några väldigt cool nya funktioner och funktionalitet, men vid tillämpningen av denna tutorial ska vi ta ett mycket grunt dyk in i den. Låt oss komma igång.