Göra mer av Tinkerplay med Meshmixer och 123D (4 / 8 steg)
Steg 4: Ladda dina filer i Meshmixer
Nu det är dags får dina filer i Meshmixer!
Om du inte redan vet Meshmixer, bör du ta dig tid att gå igenom Meshmixer 101 instruktionsvideo. De är praktiska, hjälpsamma och gjorde en riktigt bra person som bryr sig om produkten.
Några saker att tänka på:
- Hur du navigerar runt en modell i Meshmixer kan ställas in att arbeta på två sätt: Meshmixer standard bygger på mus + Alt eller kommando, och 123D stil använder höger musknapp att kretsa kring objektet. Kontrollera kortkommandona under Hjälp-menyn. I inställningar kan du byta navigering stilar.
Starta Meshmixer och tryck på den stora "Importera"-knappen på startbilden. Det första vill du öppna den modell du vill arbeta med, i detta fall hajen. Använda analys-läget i Meshmixer, och enheter & dimensioner, för att storlek modell på rätt sätt för din utskrift. (Du kommer att kunna finjustera det senare.)
Nu ska du ladda en Tinkerplay fil som du kommer att få kopplingen från. Vi vill ha uttaget kontakten i det här fallet så vi ska importera en Tinkerplay ben del (det har en boll i ena änden och eluttag på den andra). Tryck på knappen Importera i Meshmixer. Du kommer att uppmanas att lägga till eller ersätta de befintliga delarna. Du vill lägga till! Du kan få en varning om bantning delarna eller flytta dem. Säga nej - du inte vill ändra storlek på den Tinkerplay delen, sedan dess då din slutliga modellen fungerar inte med befintliga delar.
Spara projektet Meshmixer. Ta för vana att göra detta ofta.