Göra Skeeball-inspirerade spel med hjälp av pizzakartonger, Party och en PC (6 / 7 steg)
Steg 6: Kontrollera ett datorprogram
Det finns många datorprogram som du kan utlösa händelser när en person trycker på en särskild tangent på ett tangentbord. Jag använde programmeringsmiljön Scratch. Den finns på http://scratch.mit.edu som en gratis nedladdning. (Del av min roll på Scratch designteam är att göra nya sätt för människor att gränssnittet med repa på ett mer fysiskt sätt - att utvidga tangentbordet är ett av många sätt.)
Du kan hämta pizza_overflow projektet på webbplatsen Scratch på: http://scratch.mit.edu/projects/millner/350143.
Sidan innehåller anteckningar om projektet och en länk för att ladda sin kod. Du kan lära dig om hur du kommer igång med början från stöd material på webbplatsen om du skulle vilja utvidga detta exempel, modifiera den, eller gör din egen.
Att göra pizza_overflow projektet arbeta med din pizza box Skeeball controller tangentbord, det finns delar av det program som du kan behöva justera. Programmet innehåller tre kommandot block som låter dig välja vilken nyckel som en del av programmet kommer att svara på. Jag sätter standard projektet att använda siffrorna 1,2 och 3 för varje toppning. I steg 5 ansluts du varje hål av handkontrollen pizza box Skeeball till en (eller bokstäver) på tangentbordet. Vänligen justera kommandot Scratch i bilden nedan för att dina nycklar. Göra det för sås, ost och toppning objekt.