Halloween onda ögon - Redux (och resten!)
Detta är en omarbetning av min första någonsin Instructable: "Halloween onda ögon".
Som finns här;
Som vi får närmare Halloween trodde jag jag skulle förbättra presentationen av det ursprungliga projektet och lägga till några fler effekter.
Dessa är följande;
- Monterade de ursprungliga 3 par av onda ögon i skallen masker,
- lagt till pulserande ultra ljusa grönt ljus kedja för att belysa den främre burspråk för egenskapen (att dra i intet ont anande offer!),
- lagt till rörelsedetektorn att utlösa ljudspår uppspelningen (för maximal skrämmande effekt),
- lagt till bi-färg upplyst injektion Gjuten skalle,
- synkroniserad alla ovanstående rörelse upptäckt på framsidan av fastigheten.
Driftsform
I är det quiescent staten (dvs. ingen rörelse) ultra ljusa gröna remsan pulserar och ögonhålor i injektion Gjuten skallen är fasta, blå. En gång rörelse detekteras på framsidan av fastigheten via en PIR-sensor grönt ljus remsan fullt lyser och den 'Onda ögon' skalle masker sekventiellt belysa och kör deras respektive animationer. Ett "skrämmande" ljudspår spelas över en högtalare till intet ont anande offer med synar av injektion Gjuten skallen ändra från blått till rött under de tysktalande delarna av banan.
Jag har lagt till en YouTube-video ovan visar snabbt förankras upp layout (för att undvika förankring för mycket uppmärksamhet före Halloween) och kör sekvens, med ljud. Whooaa, Hellström Haaaa Haaaa!
Följande sidor detalj delar av systemet.
VARNING
Videon spelas bäst full skärm med ljud på max och rummet lyser upp i närvaro av en vän. ;-)