Hög anfallaren (2 / 3 steg)
Steg 2: Skapa pucken och skaft
Bifoga en 2,7 meter stolpe till en 3 meter 2 x 4. Placera en bas på axeln så botten av stången i linje med toppen av spaken när spaken är parallellt med marken. Det bör finnas en 0,1 klyftan mellan toppen av pole och axel för sätta en klocka på. När klockan fästas precis ovanför stången, placera 0,01 kg pucken längst ned på stången så att den vilar på spaken.
Förklaring: Medan pucken reser upp och ner dra, den har två olika former av energi: kinetisk och potentiell energi. Kinetisk energi är energin av rörelse och beror på massa pucken och hastighet. Det visar sig genom att ta ½ * massan * hastigheten ^ 2. Potentiell energi är energin av position och hittas genom att ta massa * allvar * höjd. På toppen av stången skulle pucken ha 0 kinetisk energi eftersom det inte rör sig, men det skulle ha en maximal potential energi på grund av en högsta höjd. Rätt innan pucken stannar på botten, det skulle ha en maximal rörelseenergi på grund av en maximal hastighet, och det skulle ha en potentiell energi 0 på en höjd av 0. Summan av dessa två energier är alltid lika på grund av beskydd av energi. Med hjälp av en puck i en mycket liten massa (0,01 kg) möjliggör en högre hastighet av pucken. Hela processen av detta steg kan definieras som arbete. Arbete sker när en kraft som utövas på ett objekt och det orsakar förskjutning. Arbetet utförs på spaken när styrkan av böna väska förflyttar spaken eller på pucken när spaken kraft förflyttar pucken.