Hur att hålla unga campare ockuperade (utan gå galen) (4 / 5 steg)
Steg 4: Fartyget Shore våg (Pirate)
Ena sidan av rummet är "Fartyg". Motsatta sidan är "Shore". När du säger skepp, kör de på fartygets sida. När du säger Shore, kör de till stranden sida. När du säger Wave, stannar de oavsett var de är och huka sig med händerna över huvudet (för att undvika våg). Om du vill spela med outs (jag inte. det är roligare med fler människor och på så sätt, senast för alltid), den sista personen att följa en särskild instruktion är ute. Det är i princip det. Två saker att komma ihåg:
1) börja enkelt, med några långsamma praktiken rundor, och sedan göra det svårare. Ändra riktningar mitt run. Säga samma sak två gånger i rad så att vissa människor växla riktningar genom olycka. En stor del av detta spel är hur roligt det är för människor att titta på.
2) när jag säger kör, menar jag att köra. Inga promenader. Se till att barnen förstår detta. Speciellt när du börjar lura dem, kommer de vara frestad att gå långsamt och försiktigt. Spelet fungerar inte om du inte kör. Det blir tråkigt snabbt. Barn kommer att vara oroliga för att begå till en riktning men de ska ha roligare om de gör. Det är en anledning jag inte spelar med outs. Jag börjar alltid ut ett spel med vägbeskrivningar och sedan berätta för ett barn att köra den andra sidan och tillbaka så fort de kan. Då säga jag, "Det är hur snabbt alla bör kör." De ska bromsa naturligt som de tröttnar, men det är okej. Kom ihåg att vatten raster.
Avancerad Version (aka Pirate)
Samma spel, men med extra kommando pirat. När du säger "Pirat", stannar alla där de är, sätter ena handen över deras ögon och skriker "aye!" (Visa dem en ordentlig skrika), och sedan fortsätter i riktningen de var rörliga. Vågen stannar du tills nästa instruktion, pirat har du fortsätta en gång din gjort.
Super avancerad Version
Bokstavligen vad de du kan komma ihåg. Använd alla fyra väggar. Göra dem krabba-promenad. Göra dem hop. Ha roligt med den.