Hur: Fånga dina minnen i Full 3D! (2 / 6 steg)
Steg 2: Skapa en 3D-bild
Först, du kommer att behöva besluta om en bild som du vill göra 3D. Svåraste är att hitta en bild som är intressant nog att göra 3D. En snabb google söka efter något sport med tog upp bilden i bild 1.
Jag bestämde mig för att jag ville skapa en 3D-bild där mannen var närmare än bakgrunden, och bollen var ännu längre fram. Genom att titta på bild 2, ser du att jag valde bollen på den vänstra bilden, och flyttade den avsevärda till vänster (föra den "framåt." Flytta den till höger på den vänstra bilden skulle flytta den "baklänges".)
Jag beslutade att använda den högra bilden ändra positionen för mannen. (Det kunde ha gjorts på den vänstra bilden, men detta skulle ha gjort mannen i bakgrundens ansikte syns, och som jag inte skulle kunna dra hans ansikte, jag ville inte bråka med det. Flytta den högra bilden gjorde det lättare att fixa bakgrunden.)
Eftersom jag var med höger hand för att göra ändringar till mannen, flyttade jag bilden till höger för att flytta "framåt." Observera att jag flyttade det hälften så långt som jag gjorde på bollen, vilket betyder att han skulle bara vara hälften så långt i "framsidan" av bakgrundsbilden.
Detta lämnar mig med en massa bakgrund whitespace som behövde fixas. För att fylla det tomrum, använde jag "smudge" verktyget "Rita" vad bör "bakom" killen. På vissa ställen (t.ex. smuts) jag bara kopierat och klistrat in bitar av smuts från annat håll att fylla i de vita fläckarna.
Bild 3 visar den färdiga produkten. En "free-synlig" 3D-bild. Tja, nästan. Tekniskt, jag tror vi skulle kalla denna 2.5 D. Detta skulle vara liknande skära ut bitar av bilden och bara flytta dem framåt. Vi har fortfarande inte gör full 3D ännu. Detta kan endast göras med en 3D-rendering ansökan (för 3D-modeller) eller med en kamera (för verkliga bilder).