Hur konvertera en 2D-bild / foto till en 3D tryckt bild! (1 / 8 steg)
Steg 1: Vad vill vi göra? Vad är koden?
Så i princip är vad koden gör det skivor en bild du ger det, i kolumner och rader. Standardupplösningen är 16 * 16, innebär, att koden skapar en cell ur 16 * 16 pixel. Med den "+" och "-" nyckel kan du ändra upplösning från 1 * 1 till "infinity * infinity". Genom att ändra upplösningen, uppdateringsfrekvensen för kartan kommer att gå ner och filerna kan du skapa kommer att bli större. Du kan ändra styrkan av effekten genom att flytta musen. Som standard det är fast på de mörka tonerna men genom att trycka på "i" kan du fokusera på de ljusare tonerna (för 3D utskrift fokus på den mörkare :)). Nu koden kommer beroende på din ingångar och värdena i cellerna skapa nu en viss höjd (z) per cell. Pixlarna kommer ersättas med rutor i cellsize med specifika höjden (z). Det också färg dem men de kommer inte att exporteras till den 3D modellen, jag kan tillägga att senare. Du kommer att se resultatet "live" på skärmen, som redan komma uppdateringsfrekvensen går genom att få resolution höjd...
När du valde de inställningar du vill använda, kan du trycka "s" eller "S" för att spara/exportera en .obj och en .jpg-fil till din skiss fil.
Genom att trycka på "h" kommer du få lite hjälp.
Ta alltid en titt på konsolen, det visar hjälp och resolution informationer.
Koden använder biblioteket: nervoussystem.obj