Hur man gör en enkel 3D-Ball sparkar benet mekanism med CATIA (6 / 17 steg)
Steg 6: Skapa snabb avkastning systemet
armen genom mekanismen för snabb avkastning.
2. Anslut de två punkterna tillsammans. Se till att de är tillfälliga.
3. 15deg är vinkeln mellan de två raderna skapas. Du kan välja din mittpunkten så länge de två linjerna är 15deg med varandra.
4. När en mittpunkten har valts, göra en cirkel med en radie lika med längden av den långa raden. Cirkelns mittpunkt är den punkt som du har valt.
5. gör ett villkor mellan punkten av raden mindre cirkeln.
6. det resulterande värdet, 160.105mm kommer att diametern på veven. Veven mittpunkt måste fastställas. Högerklicka på punkten > Point.*-objekt > fixa
7. Klicka på Quick Trim sedan välja den längre linjen inuti veven (cirkel med D160.105) (andra bilden)
8. gör en linje som ersätter den trimmade linjen. Se till att de är ordentligt begränsade. (slump)
9. begränsa den längre linjen.