Hur man gör en enkel postapokalyptisk spel i mixer (6 / 7 steg)
Steg 6: Fienden
Nu gör vi en zombie typ fiende. Men första saker först måste vi duplicera marken. Efter duplicera det namn den "NavMesh" och dess fysik på fliken ändra den in i en Navmesh. Dont galen. De färgsprakande färgerna är osynliga i spelet. Nu lägga till en annan kub och placera den intill trädet. Namn den fiende. Öppna redigeraren för logik och lägga en kollision sensor och ett redigera objekt ställdon. Också lägga till en alltid sensor och en styrning manöverdon. Kollision sensorn ange för egenskapen 'bullet'. Glöm inte att tryck på rutan mycket till vänster med 3 prickar på toppen. Detta är samma egenskap du gjort för kula. Ändra redigera objekt/lägga till objektet till slutet objekt. Välj rutan mycket till vänster med 3 prickar längst upp på alltid sensorn och ansluta sensorn med styrningen manöverdonet. På styrningen mesh select target-objektet "Kuben" eller vad du heter karaktären. Och välj NavMesh "Nevmesh."