Hur man gör en robot som talar tillbaka med planlös i c# (2 / 4 steg)
Steg 2: Importera paket
Samla upp de filer du hämtade i steg ett (The AIMLbot.dll och mallar)
Om du inte har lösningsutforskaren på höger sida av skärmen visar alla filer i projektet, gå till "Visa" överst i IDE och klicka på "Solution Explorer".
Högerklicka på på filen som innehåller endast din projektnamnet i lösningsutforskaren, den har en ikon av "C#" i en låda.
Då vill du klicka på "Lägg till" och sedan "Referens..." Denna dialogrutan Tillåt oss att lägga till objekt i vårt projekt. Om du har valt en "Class Library" är hur du vill lägga till ett annat projekt.
Nu vill vi lägga till en extern DLL i projektet, så vi skulle klicka på "Bläddra" och botten av dialogen och navigera till "AIMLbot.dll" som du hämtade i steg 1.
När filen är valt, klicka på "Lägg till" sedan "Ok" i fönstret referens.
Det sista steget att förbereda vårt projekt är att lägga till mallar i vårt projekt. Öppna templates.zip filen bifogas i steg 1 och dra båda mapparna till projektet (den fil som endast innehåller ditt projektnamn, den har en ikon av "C#" i en ruta.)
Din lösning explorer ska nu se ut som mitt. Det sista steget är att se till Visual Studio kopia båda mapparna till bygga ordlistan när du klickar på kör. Detta kan uppnås genom att högerklicka på projektfilen, klicka på "Egenskaper", sedan till "Bygga händelser".
Kopiera dessa två rader i "före bygga händelse kommandoraden"
XCOPY "$(ProjectDir) planlös" "$(TargetDir) planlös" /E /I/f/y/d
XCOPY "$(ProjectDir) config" "$(TargetDir) config" /E /I/f/y/d
Detta använder kommandot xcopy för att kopiera båda vår ordlista (planlös och config) till mappen bygga och etiketten /D kommer bara kopiera filer om de har uppdaterats från källan (projektmappen).
Du kan gå vidare och stänga fliken egenskaper som vi är klar med importera paket och inrättande av projektet. Du bör vara kvar med en flik som innehåller grunderna för en kommandorad ansökan.