Hur man gör gratis animeringar - Pivot Stickfigure Animator (3 / 13 steg)
Steg 3: Gör en Stickman
Ursäkta det låga ljudet, jag har en billig mikrofon
Även om en stickman visas varje gång du öppnar Pivot, kan du förbättra på det eller kanske till och med göra din egen karaktär.
För att göra din egen stickfigure, först öppna fliken filer och klicka på "Skapa figur typ"
Ett nytt fönster kommer att öppnas. Det kan du redigera eller skapa en stickfigure egen. När du klickar på ett segment, det blir blå, att beteckna som dess valda
Om du vill skapa ett segment, måste du bygga det i segment som tillhandahålls. Alla segment måste vara ansluten.
Knapparna: (Från upp till ner)
- Lägg till rad - lägga till ett nytt segment på den ursprungliga segmentet eller ett nytt segment.
- Lägga till cirkel - lägga till en cirkel i figuren
- Växla mellan Segment slag - med den här knappen kan du ändra ett segment till en cirkel eller Vice versa (tvärtom). Med det här verktyget kan du också aktivera ursprungliga segmentet med en cirkel.
- Duplicera Segment - skapar en exakt kopia av det valda segmentet. Användbart för att göra identiska armar eller ben.
- Segmentera tjocklek - ändra tjockleken på det valda segmentet
- Statisk / dynamisk Segment - förmodligen de flesta viktiga knappen i menyn. Kommer att ändra segment typ av det valda segmentet
Ett dynamiskt segment har ett handtag och kommer därför att kunna flytta i en animering. Det dynamiska segmentet är standardalternativet, vilket innebär att alla skapade segment blir dynamiska såvida du inte ändrar den.
En statisk segment kommer inte. har ett handtag.
Ett segment visas som grå i builder om det är statisk och svart om det är dynamiska (när det inte är markerat). Statiska segment kan roteras i byggare, men inte animeringen.
- Ta bort segmentet - tar bort det valda segmentet
Redigeringsläge
Du kan aktivera redigeringsläge i stickfigure byggare av cliicking alternativ och välja redigeringsläget
I redigeringsläget kan du ändra längder av segment. Kom ihåg att avmarkera redigeringsläge när du ändra längden på ett segment, eller det kan förstöra din stickfigure om du flyttar något du inte borde har flyttat
Spara din stickman gå till Arkiv > Spara som
Att lägga till tecknet till din animering gå till Arkiv > Lägg till animation. Du måste namnge det.
För att göra en pinne eller linje som ett objekt, helt enkelt skapa en karaktär som är endast ett segment.