Hur man kommer in i gettot matrisen (DIY Bullet Time) (11 / 12 steg)
Steg 13: Postproduktion
Steg 1:
Dumpa alla bilderna från ditt SD-kort till din HD-kameror. Om ramarna är alla döpta ordentligt bör du kunna enkelt gruppera dem i mappar. Vara noga med att inte skriva över filer med matchande namn. När du har identifierat vilka skott som du vill animera hitta alla bilder och sätta dem i en mapp (byta namn på filer som behövs). Du bör ha en bild per kamera.
Steg 2:
Starta premiären och starta ett nytt projekt (andra video redigerande program som Final Cut Pro kommer att arbeta på samma sätt, vi inte gör något märkvärdigt här). I slutet kommer jag att skapa en 640 x 480 video, men det är en bra idé att arbeta med något högre upplösning för att få lite utrymme runt kanterna på skottet att hänsyn till skillnader i kameran vinklar. Ange bredden och höjden för det nya projektet till 800 x 600, 30 fps, fyrkantiga pixlar.
Steg 3:
Gå till Redigera -> Inställningar -> Allmänt. Ändra värdet Fortfarande bilden standard längd till 5 bildrutor. Detta anger varje bild motsvarar 5 bildrutor i längd vid importen.
Steg 4:
Går du till Arkiv -> Importera och välj alla bilder i ordning.
Steg 5:
Dra alla bilden i listan projekt resurs till tidslinjen. Eftersom bilderna är fortfarande i full upplösning kommer vi att matcha dem till 800 x 600 dimensioner av vårt projekt. Markera alla klipp i tidslinjen. Högerklicka någonstans i markeringen och gå till Skala till storlek.
Steg 6:
Ändra ordning på alla bilder så att de spelar i rätt ordning.
Steg 7:
Oavsett hur försiktig du är att upprätta alla kameror är chanserna att du fortfarande kommer att behöva göra några justera mellan ramar. Leta upp ett objekt närmast mitten av ditt skott. I det här exemplet jag kommer att anpassa baserat på positionen av XP: s ögon. Dra en ram till ett lager över den föregående bildrutan i tidslinjen. Ställ in opaciteten av den övre bilden till 30%. Zooma in till 100% i programfönstret och dra den övre bilden tills ögonen position stämmer överens med bilden nedan det. När det är i stället uppsättning opacitet tillbaka till 100% och flytta klippet tillbaka till rätt plats. Upprepa detta för varje bildruta i animeringen.
Steg 8:
Om du skrubba genom animeringen snabbt bör på denna punkt det se ganska smidigt. När spelas upp långsammare hastighet, dock märker du fortfarande hopp mellan ramar. För att eliminera detta gå till Videoövergångar -> upplöser -> Cross lös. Dra ikonen Cross lös direkt mellan bildruta 1 och bild 2. Upprepa detta för varje bildruta.
Steg 9:
Exportera denna sekvens på 800 x 600 upplösning.
Steg 10:
Eftersom vi flyttade runt en del av ramarna för att anpassa dem återstår vissa ramar som innehåller svarta kanter. Att åtgärda detta öppna upp ett nytt projekt och ange höjd- och breddmåtten till 640 x 480. Importera video 800 x 600 och åter placera den maskering ut några avsnitt där kanterna är svart.
Steg 11:
Exportera denna film och 640 x 480 och du är klar.
För att Visa gå skärmdumpar och alla full upplösning bilder i sekvens vi använde för detta exempel till:
- http://fffff.at/fuckflickr/index.php?dir=data%2FGHETTO_MATRIX_HOW_2%2F