Hur man lokalt värd servrar Multiplayer spel (med portforwarding) (5 / 5 steg)
Steg 5: Ytterligare Information
I nuläget servern bör kunna ha dina vänner ansluta till den, helt enkelt ge dem din IP (kan hittas här: /http://www.whatsmyip.org/ ).
Viktigt: Varje spel vanligtvis har en annan port som måste öppnas för servern för att köras korrekt. Här är en lista jag kunde hitta, finns några andra du kan vara ute efter att jag saknar med en snabb Google-sökning.
http://PortForward.com/cports.html
Säkerhetsinfo: En massa människor frågan om huruvida detta kommer att göra ditt datornätverk mer mottagliga för angrepp av en hacker eller helt enkelt någon som vill göra du skada. Den allmänna regeln är gör inte port-forward något lägre än antalet 1024. Dessa är systemet portar och sannolikt är vad en knäckt (hacker) använder för att bryta sig in i datorn. Till exempel 445 är Windows-fildelning, 80 är webbservrar, 25 är e-post. Något mer än 1024 upp till 65536 är inte tilldelats en systemtjänst och kan anses vara säker/säkrare att använda. Dessa portar är också bara öppna när spelet/servern körs på nätverket, detta ger inte en öppen dörr för hackare 100% av tiden eller är det verkligen och öppna dörren. De flesta routrar har brandväggarna i dem och nästan alla datorer gör, så jag inte skulle oroa sannolikheten för en attack i nätverket. Försök inte att ge din IP ut till alltför många människor som du inte kanske vet eller förtroende.
Spel på,
Nomad