Hur man skapar en Java Enhetsomvandlare (8 / 12 steg)
Steg 8: Scanner och användarinmatad
För att interagera med användaren, måste ett program använda en Scanner objekt. En Scanner objekt kan läsa vad en användare typer till kommandoraden. Denna Scanner läser det numeriska värdet som användaren önskar att konvertera enheter om användaren vill konvertera från och enheterna om användaren vill konvertera till.
Vill skapa en Scanner att läsa från kommandoraden skriver du följande:
Scanner i = ny Scanner (System.in);
Obs: "i" är namnet på skannern i denna kod.
Obs: Kopia och pasta den följande lina av koden utanför klassdeklarationen för Eclipse att känna igen en Scanner objekt.
import java.util.Scanner;
Få "från" och "till" enheter
Skriva ut ett meddelande som frågar användaren vad heter att konvertera från. Ring skannerns nextLine() metod för att få den här strängen.
Gör samma sak för alla enheter som användaren vill konvertera till.
Obs: Det kan vara bra att upplysa användaren om rättsliga värden att komma in. Till exempel, om din kod är endast byggt för att hantera "i" och inte hela ordet "inches", då du bör antingen redigera din kod för att redogöra för detta eller låta användaren veta är som "i" enda rättsliga indatavärdet.