Hur man styr en servomotor från Pc med GUI (4 / 5 steg)
Steg 4: Steg 4-bearbetning programmering för GUI
/ * Grafisk förbrukaren gräns flat av Mechanic37
GUI1-Leds kontrollera www.mechanic37.com * /
import processing.serial.*;
Seriella myPort;
int r, g, b;
Sträng M1 = "30D";
Sträng M2 = "60D";
Sträng M3 = "90D";
Sträng M4 = "180D";
Sträng M5 = "MECHANIC37 GUI";
void setup() {
size(500,500);
r = 0; g = 0; b = 0;
println(Serial.list());
Sträng portName = Serial.list() [0];
myPort = ny följetong (här, portName, 9600); }
void draw() {
Background(255);
fylla (255,255,255);
Fill(#279B61);
rect(90,125,300,130,20);
Fill(255);
rect(115,150,100,75,5);
rect(265,150,100,75,5);
Fill(#279B61);
rect(90,275,300,130,20);
Fill(255);
rect(115,300,100,75,5);
rect(265,300,100,75,5);
textSize(20);
fylla (255);
text("Press-A",130,145);
text("Press-B",280,145);
text("Press-C",130,295);
text("Press-D",280,295);
Textstorlek (30);
fyllning (#216C 09);
text (M1, 140, 200).
text (M2, 285, 200);
text (M3, 140, 350);
text (M4, 279, 350);
Fill(#279B61);
text (M5, 100, 100);
}
void keyPressed() {
Växla (keyCode) {
fallet "A":
myPort.write('1');
Fill(255,0,0);
rect(100,150,100,75,5);
bryta;
fallet "B":
myPort.write('2');
Fill(255,0,0);
rect(250,150,100,75,5);
bryta;
fallet "C":
myPort.write('3');
Fill(255,0,0);
rect(100,300,100,75,5);
bryta; fall skulle ":
myPort.write('4');
Fill(255,0,0);
rect(250,300,100,75,5);
bryta;
standard:
bryta;
} }
besöka myblog-mechanic37.com