Hur man tecknar perspektiv II: för beslutsfattare (3 / 4 steg)
Steg 3: Som följer en Cylinder från en kub
Nu låt oss se vad en ellips ser ut som på ett ansikte av en kub.
Börja med att rita en kub i 2-punkts perspektiv som beskrivs i min tidigare ritning Instructable.
Sedan härleda en ellips på en av ansiktena.
Sedan göra samma sak i motsatt ansiktet och pressa linjer för att ansluta de två ellipserna.
Träna detta på alla ansikten i olika riktningar.
Kom ihåg om du drar cylindern om på dess sida linjerna ansluter dess topp och botten bör vara i perspektiv (gå till en Gränspunkt)
Prova att ta bort stödlinjer när du går längs.
Här är några cylindrar som ritats med större och mindre axel.
Du kanske också vill spela med rörliga ellipser i rymden att bekanta dig med hur de beter sig.
Märke hur de blir mer och mer cirkulär desto högre eller lägre de är i förhållande till horisontlinjen.