Hur man utformar ansikte i miniatyrmåleriet? (4 / 4 steg)
Steg 4: Bygg- och Pardaz i ansiktet
Väl i det här steget instruera vi pardaz i ansiktet. Innan du börjar Pardaz i ansiktet, bör du ta hänsyn till mycket viktig punkt: det är många färg användning i ansiktet och som färg och var de används beror på stil och smak av folket. Så det är en välsmakande föremål. För att arbeta med olika färger i ansiktet måste du nog erfarenhet och skicklighet. (Figur 18)
Den under färg i ansiktet Följ detta ämne och för under färg i miniatyr kan vi dra ungdomar av ljusa färg och gamla med mer mörka färger. Jo, för i ansiktet som jag jobbar på det, använder jag vit färg. (Figur 19)
Mängden princip färg används för ansiktet orsakar ljusstyrka eller mörker i ansiktet. Princip färger i detta arbete är vita, senap och rött. Du kan också lägga till brunt eller inte. Det beror på det tecken du vill arbeta. Kom ihåg att betvinga i föregående artikel jag förklarade i gouache, när du gör en färg när det torkat det skulle vara mörkare. Också du kan testa det på ett papper eller monteringsbordet innan använda den på huvudsakliga ritningen och vänta med att torka pappret, efter att du njuta av resultatet, börja måla huvudsakliga ritningen. (Figur 20)
Jag arbetar med mindre hårborste. När vår färg är torkad och vi förstått att denna färg är den färg som vi behöver, börjar vi färg. Vi måla och vänta med att torka den. Efter det kommer att vara torkat, börjar vi pardaz. Vi börjar arbetet i ansiktet av hårborste. Efter att under färg kan du arbeta på blyertsteckning i ansiktet väldigt svagt tills din under färg inte förstöra. Med en svag färg definiera vi delar av ansiktet. Vi gör det denna del väldigt svagt. (Figur 21)
Inte koncentrera sig på en delar av ansiktet och arbeta med olika delar samtidigt och göra Pardaz för alla delar av ansiktet lika. När du har definierat princip form, vi starka färger av mörkare färger. I slutet av svag röd färg gör vi pardaz. (Figur 22)
Vi gör vår färg mörkare en grad. Den andra punkten för att arbeta i ansiktet är mycket viktigt som du bör ta hänsyn till det, arbeta steg för steg och starka färger i delarna av ansiktet långsamt. För att göra vår färg mörkare en grad, lägger jag lite blå och brun. Vi utför samma betonar att vi hade på ansikte ritning del. Vi gör de samma påfrestningarna genom färger här. Mer påfrestningar på läppar sidor och linjen mellan läpparna. (Figur 23)
För skägg ritning, instruktionen hår som jag sa innan i föregående steg, är mycket viktigt här. Vi upprättar mycket eleganta linjer bredvid varandra. Formulären hår bör vara trevligt och det är mycket viktigt. Jag kommer att lägga till mörkblått i bruna och det blir en grad mörkare. (Figur 24)
Se till att den övre raden i ögat bör vara rikt färg. Detta orsakar attraktionskraft i ansiktet. Den röda färgen som du använder för läpparna bör inte vara stark och det bör vara en vacker och fyllig färg. I de ner delarna av hakan har vi stress. (Figur 25)
Om du kommer ihåg ritning debatten av skägg och hår, jag berättade i slutet av skägg och under delar av läpparna som hår börjar växa, har vi större vikt. Den andra viktiga punkten vill jag hänvisa till här, är att du kan utföra dessa former som jag utför i skägget med Pardaz. (Figur 26)
Ju mer du stark själv dra delar av ansiktet, desto mer framgångsrik du är pardaz. r själv dra delar av ansiktet, det mer framgångsrikt växa, vi har mer tyngd. Om ritningen i ansiktet var inte korrekt, eftersom pardaz kommer att bli bra, ditt ansikte inte har någon attraktion igen. Jag tar orange och en liten brun och börja skugga i ansiktet. Som skuggor bakom ögonen. (Figur 27)
Dessa skuggor gör linjär pardaz. Vi gör det i stället för växer skägget, på vänstra hakan och ner delen av ögonen. Om du gillar du kan visa rynkor övre ögonbryn på pannan. Det beror på din kännetecknar. Jag visar stressiga mellan två ögonbryn. (Figur 28)
Jag gjorde min färg mörkare en grad igen. Jag kombinera lite rött med brunt. Vi ha örat former och bakom nacken som jag måste dra dem igen här. Jag definierar den hat raden för att Visa ansiktet mer. (Figur 29)
I slutet arbetar jag på eleven inne i ögat. Av lite blå och brun, jag upprätta mörkret inne i ögat. (Figur 30)
Jag betona på mörkret inne i ögat. Jag täcker ovansidan av ögat av brun linje. Jag gör en liten pardaz under halsen och lite stress på rynkorna upp pannan. (Figur 31)
I slutet gör jag ornament av hatten. På detta sätt färg vi hatten. (Figur 32)
Nu fick vi veta instruktionen ansikte.
För mer information och tillgång till instruktionsfilmer för miniatyr konst, se vår hemsida med mer än fyra timmar video tutorials helt gratis.
Att bekanta med Miniatyr målning konst och förstå ett förord av denna konst gärna hänvisar till denna artikel.
Också för att lära sig att designa och skapa hänvisas moln och träd i miniatyrmåleriet till denna artikel.
Mer information om kombination av akvarell och gouache i miniatyrmåleriet hänvisas till denna artikel.
Och om du vill lära dig mer om att göra konstruktion och Pardaz i miniatyrmåleriet hänvisas till denna artikel.