Hur man utformar nästan * något (2 / 9 steg)
Steg 2: forskning
Skapa en enkät med frågor om behoven hos någon som skulle vara intresserade av vad du gör. Se till att du lägger några öppna frågor som "Finns det några andra funktioner du skulle vilja se denna widget har?" Denna typ av frågor kommer ofta ge dig några av de mest uppriktiga och intressanta insikterna.
Ask användare direkt om deras nuvarande erfarenheter. Människor älskar att prata om de saker som de använder och hur de använder dem. Lyssna noga och någon kan ge dig en bra idé.
Fråga en användare att hålla en loggbok av observationer som de använder den nuvarande lösningen. De bör vara särskilt noga med att dokumentera helst något frustrerar dem.
Följa i första hand hur människor använder den befintliga lösningen och där det inte dem. Detta kan innebära att gå till en offentlig plats där människor normalt skulle hittade använder den. Eller du kan fråga en användare att låta dig ghost honom eller henne ett par timmar. Hursomhelst, vara medveten om att din närvaro kunde ändra beteendet ämnen.
Bli användare! Detta är den absolut det mest värdefulla sättet att uppleva problem med vad finns där ute. Till exempel, om du gör en fiol, börja ta lektioner.
Denna typ av forskning bör ge dig en mer realistisk känsla för vad som fungerar och vad som inte fungerar i den verkliga världen. Förhoppningsvis kommer att dessa observationer leda till några unika och verkligt oväntade idéer. Till exempel om du upptäcker människor har använt de befintliga lösningarna på ett sätt ingen avsedd (eller har använt det på "fel" sätt), som är ett mycket användbart resultat du kan bygga på. Till min bärbara violin mailade jag en undersökning till orchestra medlemmarna på min skola. När jag hade en fungerande prototyp jag gick till en orkester möte och träffade några violinister en på en att få direkt feedback.