första är, se till att bladet är värt allt arbete du kommer att lägga in i den. En annan sak att veta är, desto svårare metallen, desto bättre polska kommer ut men också desto längre tid kan det ta för att göra detta. Så, titta på din blad. Är det verkligen repas upp? Med djupa repor och skölpar? Till, irror polska något sådant måste du ta bort material på djupet av scratch och lite mer. Inte alltid det bästa du kan göra och inte heller värt att göra. Om du har en värdefull blad värt anständigt pengar skulle jag säga... inte gör något att det alls förutom lite mineralolja på bladet. Hur som helst, despit allt det här är vad jag gjorde. Jag har en gammal varg bestick kniv ca 1 ft lång faktiskt Bladlängd och mycket tjocka och stadiga och tillverkad med en hög kolstål. Bladet hade några repor, lol mer än en men inte någon av dem alltför djup och bara en lite skrovlig. Jag började med 400 grit vått torrt papper och kjeeping i en riktning med lite vatten slipas en timme här och en timme där tills kniven bladet hade en enhetlig rroughness enligt grus jag var med.
Jag sedan bytte till 600 grit och gjorde samma sak, med det slipning polskt smidigt och snyggt till det gruset. Sedan gick jag till 1.200 grus och finshed med 2.000 grus. Efter allt detta jag bytte till en drummel med polering buffert huvud och används vit käpp som används för att plish platuinum eller mycket hårda metaller. Jag är ledsen jag inte kan verkar få en korrekt bild för att göra det rättvisa. Varför gick jag igenom alla i detta arbete? Bladet ska graveras. När det är gjort, efter konstnären hade använt en syra blir mörkare hela bladet och kratsade ut lämnar den kontrast som jag vill. Då allt arbete som jag gick igenom visar. Har du mnirror plolish av de unengraved områdena med de mörka contast graverade områden skapa en nära tre dee look. När gravyr är gjort kommer jag lägga upp en annan bild.