Hur skriva ut en animering inspirerad av Kurt Vonnegut Slaughterhouse-Five till 3D (3 / 5 steg)
Steg 3: Eliminerar behovet av stödstrukturer i 3D tryck
Eftersom 3D-utskrifter är ett lager av lager process, när ett lager skrivs ut det måste stödjas av lagret under den. En partikel står stilla eller rör sig långsamt det bildar en rak eller vinklad pelare--detta är bra och kommer vara några problem när du skriver ut. Om partikeln rör sig för snabbt - så snabbt det går så långt i en enda ram som finns det ingen överlappning med föregående ram - det kommer inte att kunna stödja sig. Vi ska förhindra att detta sker genom att sänka max hastigheten på en partikel.
En annan fråga med våra nuvarande skiss är den gräns villkoren. För närvarande, när partiklarna lämnar vänster sida av skärmen Linda de runt till höger. Det blir ett stort problem när vi försöker att skriva ut dem: när en partikel sveper runt är det plötsligt i luften och eftersom det är som inte kommer att falla. I stället göra enkla gränsen villkorar (bilden) som återspeglar partiklarna tillbaka när metoden med en kant. Det garanterar att en partikel i ett visst lager blir alltid – åtminstone delvis – ovanpå den föregående lagret.