Hur skriva ut en anpassad bilmodell (1966 Chevy buss) till 3D (4 / 10 steg)
Steg 4: Blueprint referensavbildningen
Jag använde hjulen som en mätare för att bestämma längd och höjd proportioner. Det gör spårade jag över framhjulet med en cirkel på ett nytt lager i Photoshop. Jag gjorde det delvis transparent och kopieras som horisontellt och vertikalt.
Jag visste att det var ungefär 5 hjul bredder för Hjulbas (avstånd mellan främre och bakre däck) Det var en liten mängd överhäng(m) 2 däck överhäng bak. Det var också ungefär 3 hjul till toppen, med ytterligare 1/3 eller så för racket.
Du kan använda samma idé på vad du vill att modellera i 3D. Hitta en del av det som du kan använda för att skapa ett rutnät över hela objektet. Om del av det objekt som du väljer har en känd storlek, som kommer att hjälpa din bestämma den totala storleken.
Jag skulle ha föredragit att använda en mer rak på sidan, men detta fick igång.
OBS:
Du kan se de lodräta gula linjerna jag har inte stämmer bussen perspektiv!