Hur till skapa Dragonballs i mixer: Cykler Render (2 / 6 steg)
Steg 2: Texturering bollar
För att göra detta drar vi ut på menyn på vår rätt tills vi ser en röd radioaktiva symbol. (Bästa definitionen någonsin). Och tryck på den.
Nu måste du trycka på nya att skapa en ny struktur. Det bör finnas vissa alternativ under en flik med namnet yta. Öppna fliken om det inte redan.
Nu bör det finnas en listruta med ordet "Diffus" i den. Tryck på den här och en massa alternativ visas. Du måste välja "Mix Shader"
Nu under Dropbox bör det finnas en ruta märkt "Fac". Klicka på skjutreglaget och skriv in värdet (.200) men utan parentes.
Nu måste vi Markera rutan top drop av de två heter "Ingen" och en massa alternativ visas. Välj det som är märkt som "Öppna BSDF" och ändra färg till någon nyans av orange du vill ha.
För andra rutan som heter "Ingen" (den enda rutan märkt "ingen" nu). Du kommer att behöva klicka på och ange detta som "Glänsande BSDF" och ändra den kolorektal för att vara samma nyans av orange men gör det något lättare. Och också Shane strävhet värdet till "0,100"
Detta steg är nu komplett.