Interaktiv modell kometen 67P/Churyumov-Gerasimenko 67P/C-G (3 / 4 steg)
Steg 3: Skivspelare Visa & lägga till elektronik
Du måste köpa en skivspelare display, där du kan placera modellen av komet 67P, som förresten, snurrar motsols (på riktigt).
http://www.ebay.co.uk/ITM/Solar-Showcase-360-Turnt...
Du måste också lägga till all elektronik så att kometen 67P interaktiv.
Först bör du lägga till en PIR-sensor, en ISD1820 ljudkort, 2 x 1.5V batterier och en högtalare
http://www.ebay.co.uk/ITM/ISD1820-Voice-Sound-Boar...
http://www.ebay.co.uk/ITM/HC-SR505-mini-Infrared-P...
http://www.ebay.co.uk/ITM/Adafruit-Thin-Plastic-sp...
Du kan spela in "röst" av komet 67P på ISD1820 med den inbyggda mikrofonen.
Nu, jag äger inte upphovsrätten men jag skulle vilja överväga inspelningen av ljudet av kometen 67P som något som tillhör allmän egendom och jag avser också att göra en rättvis användning av det (10 SEK), att göra denna handledning i pedagogiskt syfte.
Hur som helst, varje gång du kommer klara din hand framför PIR, du kommer att kunna lyssna på verkliga ljudet av kometen 67 s.
Andra sak som jag gjorde var att spela in en annan ISD1829 modul, ett kort meddelande som ger lite mer information om denna massiva prestation erhålls av mänskligheten/forskare (efter landningen på månen).
Jag fast 2 ledare (de bör du så småningom använda att spela upp ljudet) ur huvudet av anka (eller på ett mer vetenskapligt sätt), den mindre LOB.
Philae är insvept i folie kök som leder ström, därför varje gång jag gör den robotic lander på landningsplatsen, det kommer att aktivera modulen ISD1820. (Jag använde även 2 små permanenta magneter) att hålla Philae i rätt läge när kometen 67P roterar på skivspelare displayen.
Tyvärr Philae, under landningen fasen har studsade ett par gånger slutade upp i en annan landningsplats.
Jag försökt Markera exakt position för denna plats, med en LED (ursprungligen röd och, efter en tanke, blå).