IoT utifrån temperatur och luftfuktighet graf android telefonen i 30 min (6 / 7 steg)
Steg 6: Blynk knapp, fysiska LED
Tillräckligt läsning, tid för blinkande/Blynking! Vårt första projekt utforskar en av de mest grundläggande begrepp inom elektronik och programmering: digital ingång och utgång. En digital signal har ett ändligt antal stater – i själva verket, det har oftast bara två förutsättningar: på (alias hög, 1) eller inaktivera (aka låg, 0).
Med Blynks knappen widget kan skicka vi en digital signal till Blynk styrelsen. Om vi kopplar dessa indata till rätt utgång på Blynk ombord, kan vi använda hög/låg signal att aktivera eller inaktivera en LED.
Lägga till en knapp till stift 5
Låt oss börja genom att lägga till en enkel knapp widget. Här är hur:
- Se till att projektet inte är igång-ikonen högra bör vara en triangulär play-knappen.
- Tryck var som helst i den tomma, grå projekt utrymmet. En verktygslåda borde öppna upp på höger sida med alla dina widgets att välja mellan
- Välj knappen widgeten genom att knacka på den. Du hittar den på toppen av listan "Kontrollanter".
- Peka och håll knappen widget dra den någonstans inom projektet. Har du en massa utrymme att arbeta med just nu.
- Touch knappen widgeten för att öppna inställningssidan och ändra dessa värden:
- Namn: "LED" – medan widget är en knapp, vi kommer att använda det för att styra en LED.
- Utgång: 5 – i listan "Digital".
- Färg: Klicka på den röda cirkeln för att ändra färg på knappen. Försök blå, eftersom vi växla en blå LED!
- Läge: Gör ditt val. Prova dem båda!
Bekräfta inställningarna om du använder en Android, slå tillbaka-pilen i det övre vänstra cornerIf du använder en iOS-enhet, tryck på OK.
Nu när knappen konfigureras alla kan driva projektet genom att trycka på play-knappen i det övre högra hörnet av skärmen.
Blynk kör en gång projektet är igång, tryck din ny-blå knappen widget. När widgeten är inställd på ON, bör den lilla blå lampan också aktivera.