Jack'O lykta förvarningssystemet (7 / 8 steg)
Steg 7: Anpassa din kod
Saker att anpassa och kom ihåg-
1. se till att sätta i ditt eget Twitter åtkomsttoken på toppen (allvarligt, jag glömde att göra detta när jag uppdaterat koden efter sanering det för allmänheten)
2. Skriv ut din egen lugn och larm tweets eftersom ingen pumpa är samma som en annan.
3. en sista sak att komma ihåg, Twitter kan få defensiva om du tweeting om och om igen så inte blir avskräckt, kan du bara behöva vänta en liten stund att få saker och ting igen. Större mängd tweets du har, ju oftare det kan du tweet. Tid att vara kreativ (eller lömska...)
Redan bekant med gnista, Arduino eller C i allmänhet? Gå till nästa steg.
***
Om du inte har haft en chans att leka med denna typ av kod innan jag ville göra några anteckningar som kan svara på några av frågorna har du när du börjar peta runt i denna kod. Främst, jag ska bara skriva några saker under det spegel ifrågasätter jag ursprungligen hade när jag var att få goin, och jag kommer också peka dig i riktning mot ytterligare resurser
- Programmering för en gnista kärna är väldigt lik programmering på en Arduino - båda använder ett språk som kallas ledningar, som är baserad på ett språk som kallas bearbetning, och är en vänligare version av C. Du kan också programmera i C/C++ om du så önskar.
- I koden, har jag skrivit ut ett antal kommentarer till bidra till att ge några sammanhang för de olika avsnitten. Kommentarer anges med / / och inte är faktiskt en del av vårt program.
- Huvudsakliga kött från vår kod ligger i void setup() och ogiltiga loop(). Jag har hittat några bra definitioner nedan, artighet av Arduinos resurs webbplats
- "Funktionen setup() anropas när en skiss startar. Används för att initiera variabler, pin-lägen, börja använda bibliotek, etc. Setup-funktionen bara körs en gång, efter varje powerup eller återställning av Arduino styrelsen."
- "När du har skapat en setup() funktion, som initierar och sätter de ursprungliga värdena, gör funktionen loop() just vad namnet antyder och loopar efter varandra, så att ditt program att ändra och svara"
- void används för att ange att en funktion kommer inte att faktiskt returnerar några data, det bara ska vara en funktion.
- Du kommer att märka att använda bool i detta program. bool är kort för boolean. Som namnet antyder, gäller detta två värden - sant eller falskt. Du kan se ytterligare ett exempel på det här.
Ytterligare resurser (dvs. om att gå mycket bättre förklaringar då har jag gett här) ->
Spark community - http://community.spark.io/
Spark firmware dokumentation - http://docs.spark.io/firmware/
Arduino referenssida - http://arduino.cc/en/Reference/HomePage
Adafruit tutorials - https://learn.adafruit.com/