Kinect Hacking (artikel) (1 / 5 steg)
Steg 1: om kontroll
2006 skakade Nintendo detta med dess release av Wii-konsolen. Förutom de knappar och joysticks, kan registeransvariga också upptäcka rörelse. Så i stället för knapptryckningar för åtgärder, gamers imitera vad som hände på skärmen. Gungor för registeransvarige blev bowling, baseball, och även dans. Dessa intuitiva kontroller aktiverat massor av icke-gamers att spela, även blir populär bland pensionärer, och drev försäljning av konsolen förbi 70 miljoner världen över.
Två grupper mycket uppmärksamma på Wii: Microsoft och hackare. Microsoft såg potentialen i befriande spelare från styrenheter och började Kinect projektet, ursprungligen känd som Project Natal. Med Kinect, ett par kameror spela in video och djup och kan kombinera information för att exakt se spelarens kroppsställning. Nu inga styrenheter behövdes alls och spelare kan spela bara genom att flytta runt.
Under tiden såg hackare den Wii controllers som underbara verktyg som var döende för att användas för saker förutom spel, så som huvud-tracking, virtuell whiteboard, och styra en robotarm 15-ton. En sådan hacker, Johnny Lee, gjort sådan cool användning av Wii som han var anställd av Microsoft för Kinect.