Kinect SDK Hej världen (3 / 5 steg)
Steg 3: XAML
Vi kan nu börja kodning! Först ska vi titta på XAML sidan av saker, så huvud över till din MainWindow.xaml
Här är hela XAML kod för dig att titta på och tänka, jag går sedan igenom hur dess gjort och vad varje rad gör. Du kan antingen dra och släppa objekt i verktygsfältet som kommer att automatiskt generera kod eller bara skriva koden i dig själv. :) Jag har problem uppladdning XAML för tillfället så ladda filen och gå igenom min intruktioner samtidigt det, eller kopiera från bilden.
Först vill vi lägga till xmlns:k = "http://schemas.microsoft.com/kinect/2013" detta leder i kinect paketet tillåter oss att ha tillgång till trevliga UI funktioner såsom Kinect statusen en som vi använder i denna handledning.
Vi vill nu lägga till Kinect Status UI så infoga dessa rader kod, här jag har kallat det KinectSensorChooserUI.
Jag har också skapat en etikett där innehållet ändras beroende på aktuell status för Kinect. t.ex. När Kinect är ansluten kommer det att säga "Ansluten"
Resten av till XAML är bara textrutor, dessa behandlas både som titlar sådan "vänster handled" men jag har också tomma textrutor som jag har länkat till C#-koden. Dessa måste de nuvarande koordinatvärden för både handleder och också deras stat, oavsett om de är höjt eller sänkt.