Kissa Timer: Ansluta Arduino, Intel perceptuella Computing kameran och en Dränkbar vattenpump (3 / 4 steg)
Steg 3: Installation och provning
Att installera Intel perceptuella Computing kameran (eller Intel verklig känsla 3D-kameran) är ganska enkelt och processen beskrivs ganska bra här: http://software.intel.com/en-us/vcsource/tools/per...
När du hämta SDK, kommer den med många bra exempel som du kan dra från att hjälpa dig komma igång. Vårt program använder några enkla ansiktsdetektering, som vi klädde från ansiktsspårningsfunktionen följer exempel "FaceTracking.pde"
PowerSwitch svans II
PowerSwitch svansen tar en signal från Arduino när det ska slås på och av. Så måste vi ansluta den till Arduino. För vårt projekt vi gjorde detta genom att första öppna portarna för "i +" och "in-" med en 3,0 mm platt huvud skruvmejsel. (Använd inte "marken" porten.) Så vi stack in en jumper tråd i varje port och drog åt dem att hålla i slutet av bygeln kabeln på plats. Dessa hoppare ledningar måste anslutas till Arduino. Enligt koden för Arduino, vi använder stift 10 för att styra den PowerSwitch svans II, så kabeln ansluten till den "i +" port PowerSwitch svans II behöver ansluta till pinne 10, och tråd från den "in-" port ska ansluta till en av den Arduino marken stift.
Vattenpump
Vi styr vattenpumpen igenom PowerSwitch svans II genom att ge och ta bort makten när Arduino signaler, så inrätta vattenpumpen är förvånansvärt lätt. Skapa först vattenpumpen till den lägsta inställningen om du använder samma pump som vi gjorde, annars det pumpar vattnet för snabbt. Sedan in den i den PowerSwitch svans II och bifoga plaströr, att se till att röret kan nå det mottagande kärlet. Slutligen, placera vattenpumpen i anläggningen kärlet med vatten.
Arduinoen
Ansluter Arduinoen till Windows via Parallels på Mac kan vara lite knepigt, men liknar mest ansluta den till en PC. Om du använder också Windows på en Mac via Parallels, se till att du ansluter den Arduino efter du starta upp paralleller och Windows, så att du kan välja att ansluta det till Windows virtual maskin, så att den kan kommunicera med den så att behandling kan se det som en potentiell partner för seriell kommunikation.