Klave för ormen Tvillingarna (7 / 16 steg)
Steg 7: Planerar interna struktur och prototyping!
Vi gjorde detta genom att göra en ny generiska Revit familj, och sedan häckning vår hud modell in i det. Den "traditionella" familj editorn i Revit är lite lättare när det kommer till solid-stil modellering som denna, eller när man arbetar med församlingarna i delar. Vi tenderar att arbeta på detta sätt ofta ändå, så det är snabbare för oss än att använda mer komplexa massa redigering.
En sak Revit är awesome på gör riktigt snygga modeller. Jag kunde göra en parametrisk 'hål' familj, bara en cylinder verkligen, som representerade där en bult hål behövs för att vara. Det skulle vara "sant" eller "normal" till ytan, även när jag släpade runt, så jag kunde placera bult hål jämnt på de komplexa sandwichelement verkligen lätt. Jag kunde sedan gå med det "hål" på huden och få perfekta hål i en komplex yta precis där jag ville ha dem lätt.
När vi hade vi nu kräver "skotten" modelleras, gjorde vi några prototyper! Vi försöker att göra dem så snart som möjligt så att vi kan testa våra antaganden och idéer så tidigt som möjligt. Det är mycket lätt att göra 1/2 eller 1/3 skala prototyper när du arbetar med digital tillverkning. Prototypen hjälper verkligen för att ta upp problemen tidigt, när det finns fortfarande tid att göra något åt dem. Vi skär skotten av plywood, skårad dem tillsammans, och sedan skära huden från ett flexibelt PVC plast blad och skruvas bara det på ramen med små träskruv.
Efter sett på prototypen, vi fixade den slutliga modellen bara lite, och det var redo för nästa steg...