Knappen räkna är (Prime, jämnt eller udda) (2 / 4 steg)
Steg 2: Deklarera variabler
Tilldela stiften
CONST int buttonPin = 2;
CONST int evenLED = 13.
CONST int oddLED = 12;
CONST int primeLED = 8;
Dessa används för förseningar
int vänta = 100;
int återställa = 1000;
Detta är värdet av ingående... det kommer att öka med 1 varje gång knappen trycks
int buttonCount = 0;
Dessa är båda digitala värden kan vara (hög eller låg) eller också skriven som (0 eller 1). Dessa tillåter för att upptäcka om knappen trycktes genom att kontrollera den aktuella instansen med den föregående instansen.
int currentState = 0;
int previousState = 0;
Detta är en matris med tal, vi kan ändra denna matris genom att lägga till extra nummer.
int primeSet [] = {2,3,5,7}.
Använda följande liknelse för att förstå hur detta fungerar. Anta du har en lastpall med en stack på lådor. Att beräkna att # av lådor, först mäta den "sizeof" eller volym på hela lastpallen och sedan mäta den "sizeof" eller volym i en separat ruta... använda division för att räkna antalet lådor i lastpallen.
int primeSize = sizeof (primeSet) / sizeof(int);