Knuckleduster telefon fall (2 / 4 steg)
Steg 2: gå ihop med MeshMixer, göra vattentäta i Netfabb
När du har din. OBJ filer, jag följde efter Shadylogics stammen på hur till redigera med MeshMixer och kunde snabbt importera 2 modeller. Importera en modell, sedan importera en annan och se till att "append" projektet att ha båda modellerna i samma miljö.
Använda alt + högerklicka / alt + vänster-klicka musen knapp jag kunde navigera runt MeshMixer miljön och rada upp mina modeller. Jag placerade den palm del av knuckleduster inuti iPhone fallet med finger öppningarna vilar på yttre kanten av iPhone fall.
Efter att modellerna var uppradade jag använde "Välj" verktyg för att måla knuckleduster handflatan, då används Redigera > ta bort (X) ta bort det markerade området. Du kan sammanfoga två modeller genom att välja en modell då Skift + klicka den andra modellen (de bör båda vända vitt). Gå sedan till redigeringar > kombinera att sammanfoga modellerna till en.
Netfabb (bild 2) :
Vi kan nu exportera den sammanslagna modellen tillbaka till NetFabb så vi kan göra det vattentäta innan du skickar det att skriva ut. I Netfabb gå till Extras > reparera sedan hitta Automatisk reparera längst ner till höger, då utföra reparationen. Nu har du en vattentät, anpassade 3D-modell att skicka till tryckeriet. Spara modellen som en. STL eller. OBJ (beroende på vad tryckeriet kräver.