Lätt Computer Programming



en mycket lätt och gratis sätt för alla att skriva sina första datorprogram i tio minuter.

Obs:
Detta instructable är för människor som tror att programmering är någon sorts magisk sak som du behöver dyra program eller högteknologiska kompetens att göra. Förhoppningsvis detta instructable kommer att ta bort slöjan från deras ögon att visa dem att det är enkelt och tillgängligt för alla med en dator. Om du vill veta mer, köpa en bok. "Sams lära dig själv... i 30 dagar" böckerna är bra.

Se Steg
Relaterade Ämnen

Lärande Java: Din första Program!

Computer Programming är ett roligt, intressant tidsfördriv som alla bör lära. Med dator programmering eller coding, människor ger en grundläggande dator, enkla kommandon som lägga upp till skapa en komplex, användbara och underhållande program som ka...

Skydda kontaktlösa betalkort

RFID, kontaktlös, NFC eller vad du vill kalla det, var ett spel växlare när det kom till kredit- och betalkort inköp. I år inledde Transport for London som kör tunnelbana och bussar i den brittiska huvudstaden, contactless betalning utöver sitt "Oyst...

Programmering med TI-84 Plus

IntroduktionProgrammering är en process som leder från ett ursprungliga formulering av ett problem till en körbar fil-computing program. Följa dessa instruktioner visar hur man programmerar med Texas instrument 84 Plus.Dessa instruktioner är avsedda...

Mobil robotik med repa: hur man kan integrera Scratch, Arduino och Bluetooth

Länge kämpade vi med uppgiften att skapa en enkel, billig, plattformsoberoende, tillförlitlig och stabil strategi att integrera Scratch och Arduino så att du kunde använda Scratch att lära ut de principer och programmering av mobila robotar (inklusiv...

Mobile Robotics med repa: bygga en Arduino-baserad insekt-liknande Walker och programmera den med Scratch

Låt oss springa runt? Detta är en Arduino-baserad, lätt att bygga version av insekt-liknande walker med klädhängare tråd och ursprungligen skapades av Jerome Demers (se också detta instructable) och Gareth Branwyn. Det finns i två versioner:en fristå...

Bygga din egen pratar Tom leksak med skrapa och Arduino

Gillar du pratar Tom? Vad sägs om att göra våra egna interaktiva (Arduino/Scratch) pratar Tomleksak?I detta instructable visar vi dig hur man bygger denna leksak med hjälp av sensorer och dubbelriktad Scratch <> - Arduino kommunikation att göra prog...

Grunderna i JavaScript: ritning

JavaScript är ett gemensamt arbete med Computer språk, och det är så stor och vaga, att det är svårt att lära sig allt på en gång. Så, vi börjar med lite kul saker, ritning och Animation. Detta blir först instructable i JavaScript-serien. Hålla läran...

Dataöverföring av icke-internet ansluten solvärmesystem med Arduino, PHP och MySQL

BeskrivningSyftet med denna arduino projekt är att förvärva och överföra data via GSM-nätet. Fördelen är att kunna samla in data (till exempel övervakning av en sol anläggning) även om det finns ingen svårt kabelansluten Internetanslutning.Detta är h...

10 viktiga användningar av USB blixt driva

din USB blixt driva kan göra mycket mer än bara flytta data.Transportera dina data är förmodligen den vanligaste användningen för en USB-enhet.Men det finns en värld av andra saker du kan göra med dessa praktiskt fickformat enheter.Här är 10 sätt du...

Python

Python (programspråk)Denna handledning är avsedd för programmerare som behöver lära sig Python programmering språk från grunden. Du bör ha en grundläggande förståelse av Computer Programming terminologier. En grundläggande förståelse för någon av pro...

Computational knowledge engine, sökmotor, webbplats säkerhet sökning... Allt i ett program.

Min 2nd kompatibel... Jag vet inte vad som hände med min första. OK, min program gjordes i VB.NET inte VB6. Du måste ha Internetanslutning till öppen den.Steg 1: Okej... Detaljer! Mitt arbete görs i VB.NET inte VB6. Den har ca 600 + rader kod och stä...

Custom mekaniska biorytm Computer, 3D tryckt

uppdatering: efter att informera om detta, insåg jag att det saknas den mest viktig del av alla instructible! Jag kommer att utstationering en komplett lista av delar, komplett med STL-filer för dem, om du vill bygga en på egen hand. Under tiden har...

Kissa Timer: Ansluta Arduino, Intel perceptuella Computing kameran och en Dränkbar vattenpump

i detta Instructables vandrar vi genom hur vi samman en Intel perceptuella Computing kamera, en Arduino Uno och en dränkbar pump så att vattenpumpen överför vatten från ett fartyg till ett annat när ingen sitter framför kameran.Vi skapade detta proje...

Katt närhet MATLAB program

Boston University's engineering program har alla engineering freshmen ta Engineering Computation, en klass undervisning programspråket MATLAB (kort för Matrix laboratorium). MATLAB är ett C baserat språk som är mycket lätt (jämfört med de flesta språ...

Ansluta till den virtuella Computing Lab (VCL)

Välkommen till de virtuella Computing Lab installationsanvisningarna.Följ stegen nedan för att få anslutas till VCL och börja ditt lab uppdrag.Steg 1: Kontrollera din webbläsare Det rekommenderas att du använder den senaste versionen av Mozilla Firef...

Hur man gör en ost äta Program på Visual Basic

Hej,Detta är min handledning om hur man gör ett program som jag * uppfann * Microsoft Visual Basic 2010.Du behöver ladda ner fyra filerna nedan, osten, ätit ost, .ico-fil och mp3.Sätta dem alla där du kommer att kunna hitta dem.Steg 1: förbereda Skap...

Sparkle natthimlen (blandteknik: paint + elektronik + program)

Denna målning härmar vad du kan se i en ljusa natthimlen: mestadels statiska ljus, med en tillfällig stjärnfall. Lamporna är programmerade med en blekning mönster (alltid (upprepa 4 (vänta 90)) (höger 2)) så den mystiska stjärnan visas en gång varje...

Computational 3D lentikulär utskrift

Två utställningar öppnade mina ögon för glädjen och skönheten i 3D imaging: bilder från månen på New Museum och 3D lentikulär affischer för Hobbit på Museum of the Moving Image. Efter att ha sett detta, blev jag besatt holografi, autostereoscopic bil...

Computing rörskarvar i mixer för Camp spisar

Computing gränssnittet mellan två rör har länge varit ett problem (åtminstone för mig). I gymnasiet lutade vi hur man gör detta med hjälp av något som kallas "Ytan utvecklingen". Detta lärdes ut under "Avancerad redaktionella" klasser...