LEDDE matrisen med Game Controller - en första Project (7 / 7 steg)
Steg 7: slutsats
Om du inte använder dem i detta projekt, få ett nätaggregat och lär dig att kanalisera makt att gå runt med transistorer. Också få några SKIFT register och lär dig hur du använder shift_out för att öka antalet utgångsstift. När du är klar med dessa, är du bra att gå för mer komplexa projekt med lysdioder.
För klassen PHYS 353 - var mitt projektförslag annorlunda från mitt sista projekt. Det ursprungliga förslaget var att bygga en 2 spelare racingspel där en spelare skulle förväg om han/hon kunde trycka på en knapp på exakt tid en rullande LED-ljus nått botten. Jag ändrade det eftersom det ursprungliga förslaget var för enkelt att bygga med Arduino. Dock gjorde jag ett genomförande utan att använda en mikrokontroller i logisim och skissen är upp här. Simulering-menyn inställd 32 tick frekvens och välj "fästingar aktiverat". Använd knapparna 2 för att spela spelet. Hur kan du fuska i detta spel? Hur skulle du fixa det?