Ledde stege spel (Attiny85) (3 / 4 steg)
Steg 3: programmering
Programmering med Arduino Uno (eller andra Arduino):
_Download Arduino IDE http://arduino.cc/en/Main/Software;
_Go till Fil > exempel > ArduinoISP och ladda upp denna skiss på din Arduino ombord;
_Download Attiny stödja här https://github.com/damellis/attiny/archive/master.zip;
_Unzip attiny master.zip filen. Den bör innehålla ett "attiny-master" mapp som innehåller en "attiny" mappen.
Leta upp mappen Arduino sketchbook (du kan hitta sin plats i dialogrutan Inställningar i programvaran Arduino)
Skapa en ny sub broschyren alarmerat "maskinvara" i mappen skissbok, om den inte finns redan.
Kopiera mappen "attiny" (inte mappen attiny-master) från den uppackade ATtiny master.zip till mappen "maskinvara". Du bör sluta med mappstrukturen som dokument > Arduino > Hårdvara > attiny som innehåller filen boards.txt och en annan mapp som heter varianter. Starta om Arduino utvecklingsmiljön. Du bör se ATtiny poster i den Verktyg > ombord;
_Download och öppna ledde stege spel skiss;
_In Verktyg > styrelsen välja Attiny85 (inre 1 MHz klocka);
_Select Verktyg > programmerare > Arduino som ISP;
_Connect Attiny85 till Arduino styrelsen som på bilden;
_Now kan du ladda upp skissen;
Du får förmodligen följande meddelande, men oroa dig inte, uppladdningen bör har arbetat ändå:
avrdude: definiera PAGEL och BS2 signaler i konfigurationsfilen för del ATtiny85
avrdude: definiera PAGEL och BS2 signaler i konfigurationsfilen för del ATtiny85
Efter ett par försök bör du se de vinnande animationen