Linkit en - tärning (3 / 4 steg)
Steg 3: kod
Koden finns i bilagor kan du öppna den på en Arduino IDE. Du behöver en Arduino IDE med Linkit Plug in att ladda upp koden. Du kan kolla in min första handledning om hur man gör. Se till att du ladda upp koden till rätt port, kan du hitta i din enhet port på Enhetshanteraren i windows.
void setup()
{
randomSeed(analogRead(0)); utsäde slumptalsgeneratorn
för (int z = 1, z < 7, z ++) / / lysdioder på stift 1-6 är utdata
{
pinMode (z, produktionen);
}
}
void randomLED(int del)
{
int r;
r = random (1, 7); få ett slumpmässigt nummer från 1 till 6
digitalWrite (r, hög); utgång till den matchande ledde på digital stift 1-6
om (del > 0)
{
u delay(del); hålla lampan på förseningen fick
}
v annars om (del == 0)
{
göra / / förseningen angav var noll, hålla lysdioden på
för evigt
{}
w medan (1).
}
digitalWrite (r, låg); stänga av lampan
}
void loop()
{
int a;
cykla runt lysdioderna för effekt
för (en = 0; en < 100; a ++)
{
randomLED(50);
}
Sakta ner
x för (en = 1; en < = 10; a ++)
{
randomLED(a * 100);
}
och stannar vid den slutliga slumptal och LED
randomLED(0);
}