LittleBits 8-bitars Jukebox (13 / 13 steg)
Steg 13: Använd din nya speldosa
Allt ska nu vara redo att gå. Använda dina kort för att lyssna på låtar och försöka justera kuvert och dröjsmål rattarna för att ändra hur musiken låter.
Byta låtar:
Om du vill ändra låtarna på din speldosa, gärna gräva i koden och experimentera. Denna skiss använder pitches.h biblioteket. De enskilda anteckningarna för varje låt lagras i en matris kallas melodi. Varaktigheterna för varje anteckning (dvs fjärdedelsnot, halv note, etc...) lagras i en matris kallas noteDurations. Ett värde av 8 producerar en åttondelen noterar, ett värde av 4 producerar en fjärdedelsnot, och så vidare. Om du vill ha hjälp översätta notblad till värden för denna skiss, kolla in denna stora tutorial från GarageLab.
Obs: Mycket stora matriser kan orsaka problem med din Arduino minne. Om din kod börjar beter sig oförutsägbart, kan dina låtar vara för lång.