Maker filmproduktion (1 / 8 steg)
Steg 1: Idéer och drivkraft
Misslyckas snabbt och iterera ofta.
Dess en maxim att företagare i Silicon Valley svär vid, men det är inte vanligt tillämpas på världens precision av filmskapande. När det gäller maker stil film produktion & stop motion-animering men det är av största vikt: när du gör något ingen (omkring dig eller på internet) har gjort förut, du sannolikt kommer att göra misstag medan glida ner din inlärningskurva. Två timmar på den sista dagen i skytte är inte tid att upptäcka ett fatal fel du gjort på den första dagen.
Hur? Berättelse styrelser!
Som ni kan se, ritningen är inte min starka sida, men jag kastade några saker tillsammans för att meddela mina idéer till Chris och min chef Mark. När vi fastställde för att utforma titta en film set av redskap, en stad sky line och några stackars "kuggar i maskinen", vi var inte riktigt säker på hur det hade alla tillsammans. Vår iterativ process bestod av utskrift massor av versioner av redskap och människor på tjockt papper och några mycket tålmodig skärning.
Vi började med en rulle papper och några stick siffror; uppgraderade till prototyper av kuggar tejpade på en öltunna (som på något sätt gjorde det in i scenen) och pappers gears tejpade ihop. Såg det inte bra, men det var viktigt att räkna ut geometri, skala och funktionerna i den här animeringen.
Att göra allt innan hand av papper gjort det möjligt att justera våra designer utan att förlora dyr tid på Techshops-maskiner.
Idén? Kolla. Storyboard? Kolla. Pappersmodeller? Kolla. Men hur är det med stil?